​Frugttræer bringer glæde, smag og mening

Drømmer du om en smuk have med flerårige blomster? Hos Nybo Planteskole og Havecenter i Kvistgaard nær Espergærde og Humlebæk har vi et sort udvalg af stauder. Men hvad er stauder? Stauder er en flerårig og urteagtig plante og der findes mange forskellige sorter af stauder. Herudover tilbyder vi frugttræer, hækplanter m.m.

Stauder er flerårige, da plantens underjordiske del består i flere år. Plantens overjordiske del springer ud om foråret og visner væk om efteråret og vinteren når der er kulde- og tørkeperioder.

Der findes dog stauder, som er stedsegrønne og ikke visner væk, da både den underjordiske og overjordiske del består år efter år.

Der findes mange forskellige stauder

Stauder er altså en gruppe af mange forskellige planter. Der er stor forskel på planterne og de har forskellige behov for at klare sig bedst. Nogle stauder foretrækker skygge, mens andre foretrækker sol. I udseende varierer planterne i antallet og størrelsen af blomster, bladenes farve og form som blomstens farve. Nogle stauder er gode som bundbække, mens andre er bedst i et stort bed eller alene. F.eks. kan en staude være rigtig smuk ved dine roser.

Modsat sommerblomsterne, er stauder en plante, som ikke kræver så meget vand eller gødning og stauder holder længere end sommerblomster.

​Med tiden vil du kunne slippe for lugning ved dine stauder, hvis du har plantet dem med den rette afstand.

​Der findes bl.a.:

• Stauder til surbund
  • Bregner
  • Stauder til buketter
  • Prydgræsser
  • Stauder til stenbede
  • Stauder til bunddække
  • Stauder til tørre områder
  • Stauder til fugtige områder
  • Stauder til krukker
  • Hosta

Besøg os og se vores store udvalg af stauder

Kom forbi vores planteskole og se det store udvalg af stauder. Vi står klare med rådgivning og vejledning, så du får de stauder, som passer til dine behov og ønsker. Du er også velkommen til at ringe til os på telefon 49 19 15 95.

​Vi glæder os til at se dig.​

Hvad siger vores kunder?

"​Fantastisk service fra Jacob og holdet bag Nybo Planteskole"

Steen Løfstrøm

"​Dejligt stort udvalg! Gode til at vejlede om pleje af planter mm."

Anna-Sophie Bech

"Inspirerende planteskole med top service"

Marianne Linnet

"​Meget høj service, sød og hjælpsom - kommer igen"